Bericht over luiden klokken voor Kardinaal Simonis

Aan:      De pastoors van het Aartsbisdom Utrecht

De parochiesecretariaten van het Aartsbisdom Utrecht

Geachte lezer,

Woensdag 9 september zal de kist met het lichaam van kardinaal Simonis, emeritus aartsbisschop van Utrecht, vanuit Voorhout (Zuid-Holland) naar de Sint Catharinakathedraal in Utrecht overgebracht worden. De kist zal rond 11.00 uur bij de kathedraal aankomen. De staf van het Aartsbisdom Utrecht verzoekt de parochiebesturen van de parochies van het aartsbisdom om die dag indien mogelijk om 11.00 uur de kerkklok te luiden, ter ere van de overleden emeritus aartsbisschop.

In de kathedraal zal op 9 september om 12.00 uur een gebedsviering zijn, waarna mensen tot 20.00 uur ‘s avonds de mogelijkheid hebben om afscheid te nemen van kardinaal Simonis. Vanwege het coronavirus ligt er geen condoleanceregister, mensen kunnen wel zelf een boodschap meenemen en achterlaten. Verschillende mensen zullen die woensdag zorgen voor een voortdurende biddende en wakende aanwezigheid in de kathedraal.

De uitvaartplechtigheid op donderdag 10 september om 11.00 uur is vanwege de huidige coronamaatregelen alleen toegankelijk voor genodigden, wel wordt deze live uitgezonden door KRO-NCRV.

Met vriendelijke groet,

Roland Enthoven