Brief van het Ariensinstituut

Beste leden van het pastoraal team en parochianen.

Logo AriensinstituutWe bevinden ons momenteel in de lockdown ter bestrijding van het coronavirus. Het maatschappelijk leven ligt grotendeels stil en dat geldt ook voor het leven in onze parochies en geloofsgemeenschappen.

Met veel creativiteit en energie is het afgelopen jaar geprobeerd om het contact met parochianen en vrijwilligers in stand te houden door liturgische vieringen (ook) via livestream toegankelijk te maken en in kleine groepen of online elkaar te blijven ontmoeten.

Er is nog veel onzekerheid over de diverse varianten van het virus, maar de, weliswaar trage, start van het vaccinatieprogramma geeft vertrouwen dat er de komende tijd versoepelingen mogelijk zullen zijn en dat langzaam maar zeker het maatschappelijk en kerkelijk leven weer opgestart zullen worden.

Ook het Ariënsinstituut kijkt voorzichtig vooruit en wil plannen maken voor het nieuwe studiejaar. Zoals u weet zijn we in september 2018 gestart met een nieuwe vorm van opleiding tot onbezoldigd permanent diaken, catecheet en diaconaal assistent. Er was een goede belangstelling en in het jaar daarop ook.

Helaas moesten we besluiten om afgelopen september niet te starten omdat we onvoldoende aanmeldingen hadden.

Lees hier verder voor de hele brief…..