Gebedsviering b.g.v. de landelijke Herdenking Corona

CoronaIn aansluiting op de landelijke Herdenking Corona, zal in de Plechelmusparochie op dinsdag 6 oktober een gebedsviering gehouden worden, waarin wij de namen zullen noemen van alle parochianen die tussen 15 maart en 1 oktober dit jaar vanuit een van onze kerken begraven of gecremeerd zijn. Sommigen van hen zijn in de eenzaamheid van een verpleegtehuis gestorven, of konden door hun eigen kinderen en kleinkinderen nauwelijks bezocht worden in de weken voor hun sterven. Ook was het afscheid in kerk en crematorium slechts beperkt mogelijk, met een minimaal aantal mensen. Zo heeft hun sterven en afscheid niet de aandacht gehad die we er eigenlijk aan hadden willen geven.

Op dit moment zitten we nog midden in de Coronacrisis, aan het begin van een tweede golf van Coronabesmettingen en het is nog maar de vraag wanneer dit virus onder controle is. Omdat we aandacht willen geven aan degenen die gestorven zijn en hun nabestaanden, omdat we niet weten wat ons nog te wachten staat, omdat het niet mee valt om de strikte regels na te leven, sluiten wij aan bij dit landelijke initiatief en willen we biddend samen zijn rondom Corona en wat dit virus onder ons aanricht.

CoronaU wordt allen van harte uitgenodigd om met ons mee te bidden. De viering vindt plaats op dinsdag 6 oktober om 19.00 uur in de Plechelmusbasiliek, en zal live worden gestreamd. U kunt daarvoor terecht op de website www.plechelmusparochie.nl ga daar naar Media en TV, KerkTV.  U bent ook welkom in de basiliek, maar houdt er rekening mee dat daar slechts 100 mensen in mogen en houdt anderhalve meter afstand. Natuurlijk kunt u om 19.00 uur ook thuis, met een kaarsje aan, bidden ter nagedachtenis aan alle gestorvenen. Zo kunnen we ons verbonden voelen met elkaar, ook in deze moeilijke Coronatijd.

Mocht u naar aanleiding van alles wat ons allen de laatste maanden overkomen is behoefte hebben aan een gesprek met een van onze pastores, neemt u dan contact met hen op, of meldt u bij het Centraal Secretariaat secretariaat@plechelmus.nl of telefonisch 0541 530 485.

Mededeling voor de vieringen in het komend weekeinde

Op dinsdag 6 oktober wordt in de Plechelmusbasiliek een gebedsviering gehouden waarin we bidden voor alle parochianen die tussen 15 maart en 1 oktober begraven of gecremeerd zijn vanuit een van onze kerken. We sluiten hiermee aan bij de Landelijke Herdenking Corona.