Herontwikkeling Heilige Drieëenheidkerk aan de Kruistraat 11 Oldenzaal

Logo parochie

Plechelmusparochie

Na een intensieve periode van onderhandelen met het bestuur van de Parochie Heilige Plechelmus en het Aartsbisdom Utrecht aangaande de aankoop van de Heilige Drieëenheidkerk heeft De Gilde V.O.F. (een samenwerking tussen Wiggers Ontwikkeling & Projectmanagement B.V. en van Benthem’s Aannemingsbedrijf B.V.) en het kerkbestuur een overeenkomst gesloten voor de aan/verkoop van de Heilige Drieëenheidkerk.

De Heilige Drieëenheidkerk zal worden herontwikkeld en zal een multifunctionele bestemming krijgen, waarbij in de huidige kerk ruimte zal worden gecreëerd voor circa 12 mooie koopappartementen en op de begane grond een multifunctionele, en/of commerciële ruimte.

De doelgroep zijn bewoners van Oldenzaal en omstreken, die op zoek zijn naar fraaie en volumineuze appartementen in een bijzondere woonomgeving, op loopafstand van het centrum en willen wonen in een Kunstwerk!

De komende tijd worden de plannen en ideeën verder ontwikkeld, in samenwerking met de Oldenzaalse Architect John Velthuis. Het kerkgebouw zal in overleg met de gemeente Oldenzaal worden aangemerkt als Gemeentelijk monument. Inmiddels heeft er ook een constructief gesprek plaatsgevonden met de Stichting Vrienden van de Heilige Drieëenheid.

Door het coronavirus is het niet mogelijk om de omwonenden van de Drieëenheidkerk persoonlijk te informeren. Zij zullen de komende tijd zorgvuldig op de hoogte worden gehouden.

De uiteindelijke eigendomsoverdracht zal plaatsvinden nadat de Aartsbisschop van Utrecht een decreet heeft uitgevaardigd dat de kerk aan de eredienst is onttrokken.