Kinderen van 0 tot 6 jaar

De eerste ervaring met de Katholieke Kerk is voor kinderen het H. Doopsel. Je wordt dan opgenomen in het Katholieke geloof. En later, tijdens de eerste jaren op school, de 1e H. Communie.

Kijk voor meer over het sacrament H. Doopsel en doopvieringen.

Wat gebeurt er allemaal:

Jouw Doop

DoopkaarsHet allereerste wat er gebeurt is de Doop. Door de Doop wordt je een kind van God en vanaf dat moment hoor je bij de grote Rooms Katholieke familie.

Als herinnering aan deze doop ontvang je een doopkaars. En…. natuurlijk een feestje. Je ouders zijn blij dat je nu ook bij de kerk hoort en willen deze blijheid delen met je ooms en tantes, je oma’s en opa’s, peter en meter en goede vrienden en bekenden. Je merkt nog niet veel van het feestje maar je staat wel in de belangstelling.

Vervolgens komt de periode dat je opgroeit en de wereld gaat verkennen. Eerst is dat op kleine schaal maar na een paar jaar ga je spelen in de peuterspeelzaal. En dan gaat het beginnen want je moet naar de basisschool. Je leert heel veel andere kinderen kennen en maakt de eerste stappen van je schooljaren.

Ga hier naar de pagina voor kleurplaten en spelletjes.