Jongerengroep Moving-on timmert aan de weg

Logo parochieDe afgelopen weken heeft de nieuw op te starten jongerengroep Moving-On aan de weg getimmerd met haar plannen. Wij zijn de parochie in geweest om jongeren, ouders en vrijwilligers te informeren over dit nieuwe project.

Bezoek vormelingen.

Wij zijn op bezoek geweest bij de lessen voor de vormelingen, zowel in Oldenzaal als in Rossum hebben wij aan de hand van een power point presentatie vormelingen geïnformeerd over wat we willen gaan doen. Jongeren geven aan dat naar de kerk gaan saai is, stil zitten vinden ze niet leuk.  Moving- On is niet stil zitten, het is doen met elkaar. Ook ouders waren enthousiast over onze plannen. Het is belangrijk dat ouders dit aanbod gaan promoten bij de vormelingen. Er staan voor de komende tijd nog twee bezoeken gepland, in Rossum en Weerselo gaan wij vormelingen bezoeken.

Bezoek aan vrijwilligers en pastoraatsgroepen

Ook hebben wij met een aantal vrijwilligers om de tafel gezeten en met hen gesproken welke initiatieven er door de jaren heen zijn genomen, wat is wel gelukt en wat niet en waar liggen mogelijkheden. De pastoraatsgroepen uit de verschillende locaties zijn geïnformeerd.  Bij de pastoraatsgroepen viel het nieuwe project in goede aarde. Deze mensen zijn belangrijk om Moving-On te promoten in de locaties van de Plechelmus parochie.

Startdatum.

De 1e avond staat gepland, vrijdag 26 november gaan wij beginnen met een kennismakingsavond. Een avond om kennis te komen maken met Moving-On, jongeren gaan kennis maken met elkaar. Een avond waar voldoende beweging in zit. Deze avond gaat plaats vinden bij de Cocer in Rossum, we beginnen om 19.30 uur en eindigen rond de klok van 21.30 uur.  Wij hopen dat wij met een mooie groep jongeren gaan beginnen. Jongeren kunnen zich aan melden via de mail: moving-on@plechelmusparochie.nl

Vragen of informatie.

Voor vragen of informatie over Moving-On kunt u terecht bij pastor Maroesjka Sleegers 06-23373647 of Diaken Bert Huitink 06-20432661