UitvaartvieringWat te doen na het overlijden van een dierbare.

Als een dierbaar familielid van u is overleden, willen wij u als parochie van harte dienstbaar zijn en u bij het afscheid graag begeleiden en ondersteunen.

Doorgeven overlijden van een dierbare

Op deze pagina staat verderop aangegeven waar u contact mee op kunt nemen om een overlijden te melden.

Pastores zijn beschikbaar

Elke week is één van onze pastores ingeroosterd om bij een overlijden steun te bieden en voor te gaan tijdens de uitvaart. In overleg met de betreffende pastor wordt besproken wie de uitvaart gaat leiden en wie de (eventuele) avondwake gaat leiden. Onderstaande contactpersoon van de locatie zal het overlijden doorgeven aan, en na overleg met de famillie, verder regelen.

Boekjes voor avondwake en uitvaart

Er zijn boekjes beschikbaar die in alle Geloofsgemeenschappen kunnen worden gebruikt. Er is een PDF versie en Word versie. Deze laatste versie is bedoeld om eventuele aanpassingen makkelijk te kunnen doen. Ga hier naar de beschikbare voorbeelden.

— Richtlijnen over afscheid nemen —

Een sterfgeval in Oldenzaal

Bij een sterfgeval in de stad Oldenzaal kunt u het beste contact opnemen met de begrafenisondernemer van uw keuze. De uitvaartleider zal dan de uitvaartcoördinator van onze parochie benaderen. Die zal ervoor zorgen dat een priester, een pastoraal werker of een vrijwilliger de afscheidsviering verzorgt. Deze zal contact met u opnemen om één en ander met u af te spreken.

Een sterfgeval in Deurningen

Bij een sterfgeval kunt u, of de uitvaartleider, contact opnemen met:

• Siny Kamp:
  • mobiel 06 19702620

De koster luidt bij de eerstvolgende gelegenheid ’s morgens om 11.00 uur de grote klok om het sterfgeval aan de geloofsgemeenschap kenbaar te maken.

Een sterfgeval in Rossum

Bij een sterfgeval kunt u, of de uitvaartleider, contact opnemen met

• Marietje Postel:
  • telefoon: 0541-625 632
  • mobiel: 06 53397867

Op de eerstvolgende dag, uitgezonderd op zondag, wordt ’s morgens om 9.00 uur de grote klok geluid om het sterfgeval aan de geloofsgemeenschap kenbaar te maken.

Een sterfgeval in Saasveld

Bij een sterfgeval kunt u contact opnemen met

• Jessica Konink – ten Voorde:
  • telefoon: 074-267 0054
  • mobiel: 06 5269 2325

U kunt ook contact opnemen met uw eigen uitvaartleider/begrafenisondernemer.

Op de eerstvolgende dag, uitgezonderd op zondag, wordt ’s morgens om 10.00 uur de grote klok geluid om het sterfgeval aan de geloofsgemeenschap kenbaar te maken.

Een sterfgeval in Weerselo

Bij een sterfgeval kunt u, of de uitvaartleider, contact opnemen met

• Tonnie Löbker:
  • telefoon: 0541-661436
  • mobiel: 06 38914280

De koster luidt bij de eerstvolgende gelegenheid ’s morgens om 9.00 uur de grote klok om het sterfgeval aan de geloofsgemeenschap kenbaar te maken.