Synodaal Proces

Logo Bisdom

Bisdom Utrecht

De deelnemers vanuit Nederland aan de synode over het brede SYNODALE PROCES ,door paus Franciscus in gang gezet, die in oktober 2023 in Rome gehouden wordt, zijn inmiddels bekend.

Vanuit  Nederland is hulpbisschop Ted Hoogenboom van het Aartsbisdom Utrecht, namens de Nederlandse bisschoppen aanwezig.

Hij is namens de Nederlandse bisschoppen ook al langer de vertegenwoordiger in de Europese bisschoppenconferentie.

Ook neemt de Nederlandse kerkjuriste Prof Dr Myriam Wylens deel, zij is hoogleraar kerkrecht aan de universiteit van Erfurt in Duitsland.

Myriam heeft Twentse wortels en is afkomstig uit Losser.

Vanuit de parochies in Enschede en Oldenzaal is Myriam inmiddels benaderd om in Twente een lezing te verzorgen over het SYNODAAL PROCES.

Zij heeft daartoe in principe al haar bereidheid uitgesproken daarvoor naar Twente te komen.

TZT hoort U daarover meer.

Pastor B, Reerink